Nezavisni informativni portal od naroda za narod Ponedjeljak 22.12.2025.
Narod.ba
Narod.ba
  • Narod.ba
  • (current)
  • POLITIKA
  • BIZNIS
  • LIFESTYLE
    • NAJNOVIJE
    • HRANA I ZDRAVLJE
    • LJUBAV I SEKS
    • MODA I LJEPOTA
    • OBITELJ I DOM
  • DIGITAL
  • SPORT
    • NAJNOVIJE
    • NOGOMET
    • KOŠARKA
    • ODBOJKA
    • RUKOMET
    • OSTALO
  • DIJASPORA
  • ZANIMLJIVOSTI
  • OTKRIJ BIH

Zašto je koncesija za Sarajevo Aerodrom najbolje rješenje za ekonomski rast i građane Bosne i Hercegovine

Analiza 28. Augusta 2024.
0
Sarajevski aerodrom, kao glavno čvorište zračnog saobraćaja u Bosni i Hercegovini, ima ogroman neiskorišteni potencijal. Trenutni izazovi u upravljanju aerodromom, koji je pod nadzorom Vlade Federacije BiH, često su posljedica političkog utjecaja, neefikasnosti i nedostatka ključnih investicija. Rješenje koje se nameće kao najbolje za prevazilaženje ovih problema jeste davanje aerodroma pod koncesiju. Ovaj potez ne […]

Sarajevski aerodrom, kao glavno čvorište zračnog saobraćaja u Bosni i Hercegovini, ima ogroman neiskorišteni potencijal. Trenutni izazovi u upravljanju aerodromom, koji je pod nadzorom Vlade Federacije BiH, često su posljedica političkog utjecaja, neefikasnosti i nedostatka ključnih investicija. Rješenje koje se nameće kao najbolje za prevazilaženje ovih problema jeste davanje aerodroma pod koncesiju. Ovaj potez ne bi samo unaprijedio operativnu efikasnost, već bi donio i značajne ekonomske koristi za građane Bosne i Hercegovine.

Šta donosi koncesija?

Davanje aerodroma pod koncesiju znači da bi privatni investitori preuzeli upravljanje aerodromom, uz obavezu ulaganja u njegovu infrastrukturu, modernizaciju i operativne kapacitete. Privatni sektor ima znanje i resurse da uvede savremene prakse upravljanja i inovacije koje bi značajno unaprijedile rad aerodroma. Štaviše, privatni investitori često uvode rigorozne standarde poslovanja, smanjujući nepotrebne troškove i povećavajući profitabilnost.

Primjeri iz regiona jasno pokazuju da koncesija može drastično unaprijediti poslovanje aerodroma. Zagrebački aerodrom, nakon što je 2013. godine dat pod koncesiju francuskom operateru, bilježi stalni rast putničkog prometa, te je otvoren novi terminal vrijedan 300 miliona eura, što je značajno povećalo njegov kapacitet i privuklo veći broj međunarodnih aviokompanija. Beogradski aerodrom, koji je pod koncesijom francuske kompanije Vinci, transformisan je u regionalni centar sa znatnim porastom prometa i modernizacijom infrastrukture. Slično bi se moglo dogoditi i sa Sarajevskim aerodromom, koji bi kroz privatna ulaganja postao regionalni igrač.

Koristi za građane

Građani BiH bi direktno osjetili koristi od ove promjene. Privatni investitori bi donijeli novac za poboljšanje infrastrukture, što bi rezultiralo boljom uslugom za putnike – od povećanog broja letova, nižih cijena karata, do bržeg i efikasnijeg prolaska kroz aerodromske usluge. Povećan broj međunarodnih letova mogao bi otvoriti vrata turistima, što bi donijelo dodatne prihode lokalnoj ekonomiji, stvarajući nova radna mjesta u turizmu, ugostiteljstvu i pratećim industrijama. Uz to, modernizacija bi privukla veći broj investitora u Bosnu i Hercegovinu, povećavajući potencijal za ekonomsku ekspanziju.

Problemi političkog utjecaja

Dok je aerodrom pod upravom Vlade Federacije, postoji stalni rizik od političkog utjecaja na donošenje odluka. Umjesto da se fokusira na ekonomski razvoj i efikasnost, upravljanje aerodromom se često koristi za političko zapošljavanje, stvaranje stranačkog utjecaja i favoriziranje određenih interesnih grupa. Ovakva praksa vodi ka neefikasnom poslovanju i smanjenju kapaciteta aerodroma da odgovori na izazove modernog tržišta.

Upravo iz ovih razloga, davanje aerodroma pod koncesiju privatnim investitorima predstavlja najbolje rješenje. Privatni sektor je motivisan profitom, a to znači da bi sav fokus bio na povećanju efikasnosti, modernizaciji i širenju kapaciteta aerodroma. Bez političkog pritiska i opstrukcija, aerodrom bi imao prostor da se razvija i raste, donoseći korist ne samo vlasnicima koncesije, već i građanima Bosne i Hercegovine.

Interes građana na prvom mjestu

Sarajevski aerodrom ima potencijal da postane regionalno središte, ali da bi se to dogodilo, potrebne su ozbiljne investicije i efikasno upravljanje. Koncesija je najbrži i najučinkovitiji način da se to postigne. Iskustva aerodroma u Zagrebu i Beogradu pokazuju da privatni investitori mogu dovesti do ogromnog napretka, povećanja broja putnika i prihoda, te modernizacije infrastrukture.

Građani Bosne i Hercegovine bi od koncesije imali višestruke koristi – bolje usluge, povećan broj letova, niže cijene karata, veći priliv turista i investitora, kao i nova radna mjesta. U konačnici, aerodrom Sarajevo bi se transformisao iz stagnirajućeg infrastrukturnog objekta u dinamično regionalno središte, koje bi dalo snažan impuls ekonomskom rastu zemlje. Koncesija je, u svjetlu političkih pritisaka i trenutne neučinkovitosti, najbolje moguće rješenje za aerodrom Sarajevo.

aerodrom sarajevo
0 SORTIRAJ KOMENTARE

Komentari

NAPOMENA - Portal narod.ba zadržava pravo da obriše neprimjerene komentare bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije portala narod.ba.
NEWSLETTER
Obećavamo da nećemo otkrivati vašu email adresu i možete se odjaviti bilo kada!

Iz iste kategorije

Analiza

Kad politička “prošlost” traži medijski spas: slučaj Mehmedović i BHANSA

href="http://www.narod.ba/analiza/kad-politicka-proslost-trazi-medijski-spas-slucaj-mehmedovic-i-bhansa">
18. Decembra 2025.
Analiza

Kad politička “prošlost” traži medijski spas: slučaj Mehmedović i BHANSA

Piše: Redakcija U zemlji u kojoj većina institucija jedva da zna zašto postoji, BHANSA je postala rijedak i neugodan izuzetak – institucija koja zna šta radi, zašto radi i kako se mjeri uspjeh. Upravo zato danas služi kao savršena meta onima kojima je politička karijera u završnoj fazi, te svedena na povremene medijske istupe bez […]

0 0
Analiza

Servilnosti, autocenzura, oportunističko novinarstvo: Javni servis BiH između simbola državnosti i taoca duboke države

href="http://www.narod.ba/analiza/servilnosti-autocenzura-oportunisticko-novinarstvo-javni-servis-bih-izmedju-simbola-drzavnosti-i-taoca-duboke-drzave">
2. Decembra 2025.
Analiza

Servilnosti, autocenzura, oportunističko novinarstvo: Javni servis BiH između simbola državnosti i taoca duboke države

PIŠE: MESUD ČEVRA Javni servis Bosne i Hercegovine nastao je kao jedan od rijetkih mehanizama koji su trebali pokazati da država postoji i da je sposobna govoriti jednim glasom — glasom profesionalnog, javnog, nepristrasnog informisanja. Umjesto toga, danas se BiH javni servis nalazi u štrajku, finansijski blokiran dugom koji je premašio 100 miliona KM, a najdrastičniji […]

1 0
Analiza

Neustavne koncesije i ugovori u BiH: Državna imovina pod prijetnjom

href="http://www.narod.ba/analiza/neustavne-koncesije-i-ugovori-u-bih-drzavna-imovina-pod-prijetnjom">
11. Novembra 2025.
Analiza

Neustavne koncesije i ugovori u BiH: Državna imovina pod prijetnjom

Piše: Mesud Čevra Bosna i Hercegovina je država čija je državna imovina nedjeljiva. Rijeke, šume i poljoprivredno zemljište pripadaju državi BiH, dok entiteti imaju samo ograničene upravljačke nadležnosti. Uprkos tome, entiteti Republika Srpska i Federacija BiH u posljednjih 20 godina dodjeljuju koncesije i ugovore koji krše Ustav BiH, često uz sredstva EU, WBIF, EBRD i […]

0 0
Podijeli ovaj članak! Podijeli ovaj članak!

Narod.ba je nezavisni online portal s ciljem pravovremenog i objektivnog informiranja javnosti o događanjima iz BiH, regije i svijeta.

Prijavi se na naš newsletter

Obećavamo da nećemo otkrivati vašu email adresu. Možete se odjaviti putem maila u bilo kom trenutku

  • Kontakt
  • Marketing
  • Impressum

© 2025 Narod.ba - Sva prava zadržana

[ajax_register]

Create Account



[ajax_login]

Log In Your Account



Lajkujte narod.ba