Nezavisni informativni portal od naroda za narod Petak 19.12.2025.
Narod.ba
Narod.ba
  • Narod.ba
  • (current)
  • POLITIKA
  • BIZNIS
  • LIFESTYLE
    • NAJNOVIJE
    • HRANA I ZDRAVLJE
    • LJUBAV I SEKS
    • MODA I LJEPOTA
    • OBITELJ I DOM
  • DIGITAL
  • SPORT
    • NAJNOVIJE
    • NOGOMET
    • KOŠARKA
    • ODBOJKA
    • RUKOMET
    • OSTALO
  • DIJASPORA
  • ZANIMLJIVOSTI
  • OTKRIJ BIH

Kad politička “prošlost” traži medijski spas: slučaj Mehmedović i BHANSA

Analiza 18. Decembra 2025.
0
Piše: Redakcija U zemlji u kojoj većina institucija jedva da zna zašto postoji, BHANSA je postala rijedak i neugodan izuzetak – institucija koja zna šta radi, zašto radi i kako se mjeri uspjeh. Upravo zato danas služi kao savršena meta onima kojima je politička karijera u završnoj fazi, te svedena na povremene medijske istupe bez […]

Piše: Redakcija

U zemlji u kojoj većina institucija jedva da zna zašto postoji, BHANSA je postala rijedak i neugodan izuzetak – institucija koja zna šta radi, zašto radi i kako se mjeri uspjeh. Upravo zato danas služi kao savršena meta onima kojima je politička karijera u završnoj fazi, te svedena na povremene medijske istupe bez stvarne moći i utjecaja.

Šemsudin Mehmedović već duže vrijeme ne učestvuje u političkom životu kao kreator politika, već kao komentator vlastite irelevantnosti. U tom kontekstu, napadi na BHANSA-u djeluju manje kao briga za javni interes, a mnogo više kao pokušaj da se preko tuđeg uspjeha ponovo uđe u medijski kadar.

Zašto baš BHANSA?
Zato što je uspješna i iza sebe ima rezultate. Zato što ima međunarodni kredibilitet. I zato što je, za razliku od većine domaćih institucija, izgrađena po pravilima Evropske unije, a ne po pravilima stranačkih centrala.

BHANSA je na primjeru upravljanja zračnim prostorom i slučaja „Viaduct“ pokazala nešto što se u BiH rijetko viđa – da država funkcioniše kada je vode profesionalci. Upravljanje zračnim prostorom nije tema za politički populizam, već posao u kojem se greške ne mjere naslovima nego ljudskim životima i međunarodnim povjerenjem. To je sektor u kojem improvizacija ne postoji, a odgovornost je apsolutna.

BHANSA funkcioniše potpuno isto u Banjoj Luci, Sarajevu, Tuzli i Mostaru. Bez entitetskih prefiksa, bez političkog utjecaja na uposlenike. Kontrolor leta u Banjoj Luci vrijedi isto koliko i onaj u Sarajevu. Sistem je jedinstven, državni i profesionalan – upravo ono što Bosni i Hercegovini hronično nedostaje.

Možda je baš u tome problem.
Jer BHANSA pokazuje da jedna državna institucija može funkcionisati bez obzira na entitetske linije, stranačke knjižice i političke mentore. A možda bi nekima bilo daleko draže da postoje tri BHANSA-e, tri sistema, tri centra moći – jer tamo gdje ima više institucija, ima i više prostora za političku kontrolu.

Kritike koje se fokusiraju na plate zaposlenih u BHANSA-i često se koriste kao populistički alat. Međutim, poređenje sa evropskim standardima pokazuje da kontrolori letenja i stručni kadar u EU za iste poslove primaju i višestruko veće naknade gdje primjera radi države EU ili Quatar kontrolorima nudi i do 15 hiljada EURA mjesečno, zbog čega trebmao biti sretni da ih još uvijek imamo! Politiziranje plata u sektoru gdje je odgovornost ekstremna, a tržište rada izuzetno konkurentno, predstavlja klasičan primjer političkog marketinga bez pravnog i ekonomskog utemeljenja.

Posebno je cinično kada o „moralu institucija“ govori političar čije ime decenijama prati ozbiljan teret ratne i poratne prošlosti. Mehmedovićeva politička biografija godinama je opterećena kontroverzama o kontaktima i odnosima sa stranim borcima tokom rata – temom o kojoj su pisali brojni mediji i o kojoj nikada nije dao politički uvjerljiv odgovor.

Pod vodstvom direktora Davorina Primorca, BHANSA je izrasla u respektabilnu državnu i evropsku agenciju, a najavljuje se daljnje širenje kapaciteta, tehnološka unapređenja i jačanje regionalne uloge. U mnogim segmentima, ova agencija već danas funkcioniše kao de facto evropska institucija – što se, nažalost, ne može reći za dobar dio drugih državnih organa, uključujući one koji su u prošlosti bili pod upravljačkom ili političkom odgovornošću današnjih kritičara.

Na kraju, ostaje suštinsko pitanje:
da li i po čijem nalogu Šemsudin Mehmedović neosnovanim napadima i populističkim prijetnjama udara na sigurnosti bh. zračnog prometa?

 

DAVORIN PRIMORAC bhansa Šemsudin mehmedović
0 SORTIRAJ KOMENTARE

Komentari

NAPOMENA - Portal narod.ba zadržava pravo da obriše neprimjerene komentare bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima nisu stavovi redakcije portala narod.ba.
NEWSLETTER
Obećavamo da nećemo otkrivati vašu email adresu i možete se odjaviti bilo kada!

Iz iste kategorije

Analiza

Servilnosti, autocenzura, oportunističko novinarstvo: Javni servis BiH između simbola državnosti i taoca duboke države

href="http://www.narod.ba/analiza/servilnosti-autocenzura-oportunisticko-novinarstvo-javni-servis-bih-izmedju-simbola-drzavnosti-i-taoca-duboke-drzave">
2. Decembra 2025.
Analiza

Servilnosti, autocenzura, oportunističko novinarstvo: Javni servis BiH između simbola državnosti i taoca duboke države

PIŠE: MESUD ČEVRA Javni servis Bosne i Hercegovine nastao je kao jedan od rijetkih mehanizama koji su trebali pokazati da država postoji i da je sposobna govoriti jednim glasom — glasom profesionalnog, javnog, nepristrasnog informisanja. Umjesto toga, danas se BiH javni servis nalazi u štrajku, finansijski blokiran dugom koji je premašio 100 miliona KM, a najdrastičniji […]

1 0
Analiza

Neustavne koncesije i ugovori u BiH: Državna imovina pod prijetnjom

href="http://www.narod.ba/analiza/neustavne-koncesije-i-ugovori-u-bih-drzavna-imovina-pod-prijetnjom">
11. Novembra 2025.
Analiza

Neustavne koncesije i ugovori u BiH: Državna imovina pod prijetnjom

Piše: Mesud Čevra Bosna i Hercegovina je država čija je državna imovina nedjeljiva. Rijeke, šume i poljoprivredno zemljište pripadaju državi BiH, dok entiteti imaju samo ograničene upravljačke nadležnosti. Uprkos tome, entiteti Republika Srpska i Federacija BiH u posljednjih 20 godina dodjeljuju koncesije i ugovore koji krše Ustav BiH, često uz sredstva EU, WBIF, EBRD i […]

0 0
Analiza

VOJSKA NA DIZELU: Samoobmana Aleksandra Vučića…. kraj jedne karijere!

href="http://www.narod.ba/analiza/vojska-na-dizelu-samoobmana-aleksandra-vucica-kraj-jedne-karijere">
23. Septembra 2025.
Analiza

VOJSKA NA DIZELU: Samoobmana Aleksandra Vučića…. kraj jedne karijere!

PIŠE: MESUD ČEVRA   Dok su nad Beogradom brujali MIG-ovi, a kamere pažljivo hvatale Vučićev lik u počasnoj loži, građani Srbije su – gle ironije – na zemlji računali koliko još puta mogu preći granicu ka Njemačkoj dok im djeca ne odu zauvijek. Ali važno je bilo pokazati “snagu nacije”. Snagu koga? Aviona koje je […]

0 0
Podijeli ovaj članak! Podijeli ovaj članak!

Narod.ba je nezavisni online portal s ciljem pravovremenog i objektivnog informiranja javnosti o događanjima iz BiH, regije i svijeta.

Prijavi se na naš newsletter

Obećavamo da nećemo otkrivati vašu email adresu. Možete se odjaviti putem maila u bilo kom trenutku

  • Kontakt
  • Marketing
  • Impressum

© 2025 Narod.ba - Sva prava zadržana

[ajax_register]

Create Account



[ajax_login]

Log In Your Account



Lajkujte narod.ba