Svi misle da mi je nesreća na trci bila najgori trenutak: Nikada sebi neću oprostiti smrt 200 ljudi
Niki Lauda, legenda i trostruki svjetski prvak Formule 1, preminuo je u 70. godini. Karijeru su mu obilježile tri titule svjetskog prvaka, ali i stravična nesreća nakon koje je pretrpio opekotine trećeg stepena na glavi i licu. Tokom vozačke karijere osvojio je titule s dvije najveće ekipe Ferrarijem 1975. i 1977. te MekLarenom 1984. godine. Međutim, […]
Niki Lauda, legenda i trostruki svjetski prvak Formule 1, preminuo je u 70. godini. Karijeru su mu obilježile tri titule svjetskog prvaka, ali i stravična nesreća nakon koje je pretrpio opekotine trećeg stepena na glavi i licu.
Tokom vozačke karijere osvojio je titule s dvije najveće ekipe Ferrarijem 1975. i 1977. te MekLarenom 1984. godine. Međutim, mnogi će ga najviše pamtiti po stravičnoj nesreći koja se dogodila tokom trke na stazi u Nirnbergu 1976. godine kada se njegov bolid zapalio, a on je pretrpio opekotine trećeg stepena na glavi i licu, zbog čega je ostao bez većeg dijela desnog uha, kose, obrva i očnih kapaka, koji su mu rekonstruirani operativnim zahvatom, prenosi Kurir.rs.
Uz to je zadobio i teško oštećenje pluća s obzirom na to da se nadisao otrovnih plinova. Iako je u bolnici čak primio bolesničko pomazanje – otpisali su ga i kolege iz vlastitog tima – Lauda je uspio da se oporavi, a trci se vratio nakon samo dvije propuštene trke, iako je te godine ostao bez titule svjetskog prvaka.
Titulu je tada osvojio Džejms Hant (James Hunt) s prednosti od samo jednog boda, i to nakon što je Lauda odlučio da je posljednja trka suviše opasna. Sa staze se odvezao nakon samo jednog odvoženog kruga.
– Kiša je padala dva sata i taj idiot, japanski direktor utrke, došao je i rekao da se trka vozi. Za mene je to bila najgluplja odluka ikada. Odvozio sam jedan krug da Ferrari dobije novac i jednostavno sam otišao – rekao je svojevremeno.
Tragedija s više od 200 poginulih
Lauda je nakon okončanja F1 karijere svoj put nastavio drugim pistama, konkretnije bacio se u poduzetništvo u aviotransportu. I na tom polju je doživio tragediju. Naime, avion jedne od njegovih aviokompanija ”Lauda Air” u maju 1991. godine srušio se na Tajlandu ubrzo nakon polijetanja s aerodroma u Bangkoku, pri čemu je poginulo 223 putnika i članova posade.
Boeing 767-300ER, koji je poletio za Beč, zapalio se i srušio zbog problema tehničke prirode, iako se sumnjalo da je u njemu bila postavljena bomba, kao i da se radilo o pilotovoj greški.
Istraga je pokazala da je uzrok nesreće bila aktivacija potisnih usmjerivača usred leta, što se tumačilo kao greška proizvođača Boeinga 767. S druge strane, na stranici Australian Vingsa u analizi misteriozne nesreće piše kako je tokom istrage zabilježeno da održavanje koje su provodili zaposlenici ”Lauda Aira” nije bilo sasvim u skladu s regulativama proizvođača.
Navodno se mjesecima prije nesreće konstantno pojavljivala poruka o grešci na “Mocartovim” kompjuterima, ali da niko od tehničara Lauda Aira o tome nije obavijestio Boeing.
Išao na sahrane poginulih
Lauda je vrlo teško primio smrt tolikog broja ljudi, odmah je otputovao na Tajland i vrlo aktivno učestvovao u čitavoj istrazi. Na sahrane putnika čija tijela nisu bila identificirana otišao je lično. Optužbe protiv njega i njegove aviokompanije su odbačene, a u službenom izvještaju istrage tajlandskih aviostručnjaka piše da uzrok ovog tehničkog problema nikada nije utvrđen.
– Ljudi uvijek misle da mi je najgori trenutak u životu bila nesreća na njemačkoj trci. Ali, nije. Kada vodite aviokompaniju i više od 200 ljudi žele da stignu od tačke A do tačke B, a to se ne dogodi… to je druga vrsta odgovornosti – rekao je za ”Observer” 2006. godine.
Niki Lauda svoje je aviokompanije uspješno prodao, pa je tako ”Lauda Air” prešao u vlasništvo ”Austrijan Erlajnsa”.
Prošle godine prošao transplantaciju pluća
Međutim, to nije bio kraj drami u životu nekadašnjeg F1 šampiona. Naime, 1997. i 2005. godine transplantirani su mu bubrezi, a prošle se godine morao podvrgnuti transplantaciji pluća koja su mu bila trajno oštećena nakon stravične nesreće u Nirnburgu.
Komentari