Šljiva iz BiH će postati prvi zaštićeni bh. brend na tržištu EU
Šljiva iz BiH postat će prvi zaštićeni bh. brend na njemačkom i tržištu EU, koji će imati i svoj prepoznatljiv logotip. Ideja je potekla od kupaca bh. šljive u Njemačkoj, a o velikom potencijalu šljivarstva u Bosni i Hercegovini govori i činjenica se tokom sezone berbe ove godine iz naše zemlje izvozilo čak 15 šlepera […]
Šljiva iz BiH postat će prvi zaštićeni bh. brend na njemačkom i tržištu EU, koji će imati i svoj prepoznatljiv logotip.
Ideja je potekla od kupaca bh. šljive u Njemačkoj, a o velikom potencijalu šljivarstva u Bosni i Hercegovini govori i činjenica se tokom sezone berbe ove godine iz naše zemlje izvozilo čak 15 šlepera šljive dnevno, prenosi Haber.ba.
U realizaciju ove ideje krenulo je sedam firmi koje se bave izvozom šljive, a pokrivaju više od 90 posto ukupnog bh. izvoza ovog proizvoda.
Firme koje dolaze iz oba entiteta i Brčko distrikta osnovale su Marketinšku asocijaciju BiH šljive, a ona će biti nosilac registracije loga i zaštitnog brenda bh. šljive na tržištu Njemačke, ali i EU.
“Cilj nam je da zaštitimo naš proizvod, napravimo standardizaciju pakovanja i izgleda i da se na tržištu pojavimo profesionalno sa kontroliranom kvalitetom. Naša šljiva u Njemačkoj jako dobro kotira i cijena joj je gotovo u rangu šljiva iz organskog uzgoja. U Njemačkoj se čak dešavalo da proizvođači iz drugih država na svojim pakovanjima pišu bh. šljiva. Na takve pojave reagovala su njemačka udruženja potrošača i došli smo do ovog projekta”, kazao je sekretar Marketinške asocijacije BiH šljive, Suad Selimović.
Bh. šljiva kao brend će biti prijavljena Insitutu za zaštitu patenata i prava u Minhenu, a postupak će biti pokrenut uz podršku GIZ-a (Njemačka razvojna agencija).
“Do naredne sezone izvoza imat ćemo brendiranu bh. šljivu na evropskom tržištu”, kazao je Selimović.
Prema analizama USAID/Sweden FARMA II projekta i podacima Vanjskotrgovinske komore BiH u ovoj godini je izvoz šljive porastao za 48 posto u odnosu na prethodnu godinu. Vrijednost ukupnog izvoza u prošloj godini iznosila je 8 miliona, a ove godine premašila je 11 miliona maraka.
Najznačajnije tržište je Njemačka, gdje se izvozi 62 posto bh. šljive.
Izvor: Haber.ba
Komentari